Новини високих технологій
» » Чого не можна зробити в космосі? Про незвичайне життя поза земних умов

Чого не можна зробити в космосі? Про незвичайне життя поза земних умов

27-03-2017, 13:35
2 018
Звичайна життя космонавтів приховує в собі чимало дивного. Далекі космічні простори абсолютно відрізняються від того життя, до якого звикли люди. Які відмінності існують між життям у затишних умовах Землі і оточуючим космосом?

Першим ділом – надіти скафандр

Перше, чого не можна зробити в космосі, – це перебувати там без спеціального скафандра. Чоловік не виживе і пари хвилин у відкритому безповітряному просторі. Так як тут немає зовнішнього тиску, то будь-який живий організм чекає незавидна доля: бульбашки газу, що знаходиться всередині, почнуть рівномірно розходитися, при цьому лопаються легкі, а потім закипають слизові оболонки очей і рота.

Чого не можна зробити в космосі? Точний час і його уповільнення

Ще в космосі абсолютно неможливо дізнатися точний час. Все це відбувається за принципами теорії відносності Ейнштейна. Але не варто лякатися – не все так складно. Просто на Землі час тече на кілька секунд швидше, ніж на МКС. Пов'язано це з тим, що на навколоземній орбіті сила гравітації дуже мала (повна її відсутність можливо тільки в далеких космічних просторах, де поблизу взагалі немає ніяких небесних тіл). Швидкість МКС досягає неймовірних значень – близько 79 км/c. А по теорії відносності, відсутність гравітації і висока швидкість змінюють протягом часу. Але все це щодо проходить без наслідків - якщо, приміром, космонавт провів на МКС кілька місяців. Якщо ж має далеке міжзоряна подорож, то, повернувшись додому, він навряд чи знайде навіть своїх правнуків.

Як виглядають зірки, якщо дивитися на них без атмосфери?

Чого не можна зробити в космосі з того, що на Землі здається звичним і повсякденним? У відкритому космічному просторі стає недоступним таке задоволення, як подивитися на зірки. Адже з поверхні земної кулі людина бачить їх мерехтіння крізь щільну пелену атмосфери. Люди дивляться на зірки, приблизно так само, як через товщу води. Тому в космосі зірки сяють на всю силу.

Прості справи: закип'ятити чайник, писати ручкою

Писати кульковою ручкою – ще одне заняття, яке не можна зробити в космосі. Відповідь на це завдання раніше цікавило багатьох школярів, особливо в радянський час. Чому це відбувається, і чому ж тоді доводиться писати космонавтам? Справа в тому, що в космічному просторі відсутня сила тяжіння. Вона необхідна звичайної ручці для того, щоб чорнило поступово підступали до її основи, і лист ставало можливим. У радянський час космонавти писали олівцями, зробленими з воску. Адже графітові стрижні могли обламатися, а їх частинки стати загрозою для дихання космонавтів. Космонавти з США використовували фломастери.
А також в космосі неможливо зробити ще одне просте дію – закип'ятити чайник. Це пов'язано з фізикою відкритого космічного простору. Зі шкільного курсу кожен пам'ятає, що чим вище піднімаєшся, тим нижче буде температура кипіння води. Наприклад, на вершині гори чайник закипить швидше, ніж внизу, біля підніжжя. А в космосі, при повній відсутності тиску, вода закипить практично миттєво.
Правда, частинки пари тут же перетворяться на кристали льоду, тому що в космосі дуже холодно. На міжпланетних космічних станціях воду все ж піддають кип'ятінню. Адже всередині них, хоч і штучним чином, але створюється тиск і температура. На МКС робиться те, чого не можна зробити в космосі, – кип'ятиться вода в чайнику. Але це відбувається при температурі 85°С.

А чи можна користуватися в космосі духами?

Це ще одна справа зі списку, яке неможливо в навколопланетної просторі. Подушиться, звичайно, можна, але запах виявиться занадто різким. Взагалі, все, що стосується запахів і смаків, у космосі має свої особливості. Наприклад, їжа завжди здається несолоної. Тому космонавтів забезпечують безліччю приправ. Самі космонавти кажуть, що космос має запах смаженого біфштекса. А запах Місяця схожий на запах горохової гарі.

Гра на розвиток мислення

У багатьох логічних іграх і вікторинах пропонується питання про те, що не можна зробити в космосі. Гра «Матрьошка» в «Однокласниках» - це один з прикладів таких ігор. На просторах інтернету, звичайно, існує велика кількість подібних ігор. Однак ця гра відрізняється різноманітністю завдань і тематик. Щодня до неї приєднуються нові учасники. Один з найбільш цікавих питань у цій грі – «Чого не можна зробити в космосі?». «Матрьошки» набирають свою популярність завдяки тому, що з ними можна істотно розширити кругозір.
Цікаво по темі
Форм-фактор ATX: опис, характеристики й особливості
Форм-фактор ATX не єдиний стандарт для комплектуючих. Але саме цей варіант став затребуваний для масового виробництва ПК.
Як додати в друзі в "Однокласниках": інструкція для новачків і не тільки